03536230023

Notice: Undefined variable: post in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

جراحی انحراف بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی چیست؟روند انجام جراحی انحراف بینی چیست؟مزایای جراحی انحراف بینی کدامند؟

یکی از انواع جراحی هایی که انجام می شود جراحی انحراف بینی است. بسیاری از افراد در صورتی که دچار انحراف بینی باشند برای اینکه مشکلات انحراف بینی در اینان حل و فصل شود دست به جراحی انحراف بینی می زنند.

جراحی انحراف بینی از جمله جراحی هایی است از سوی بهترین جراح بینی یا متخصص گوش و حلق وبینی این روزها در حال انجام است و نتایج و آثار مثبت زیادی را درپی داشته است.

در ادامه این مقاله بخش هایی که نگارش می شوند به نوعی تدوین شده اند که علاوه بر اینکه پرسش های فوق پاسخ داده شوند بسیاری نکات دیگر نیز مطرح می شوند.

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

نام دیگر جراحی انحراف بینی سپتو پلاستی است که در اصطلاح پزشکی بکار می رود.

بسیاری از افراد در ناحیه تیغه بینی با مشکلی با عنوان انحراف یا کجی مواجه هستند. از این رو برای اینکه این مشکل بر طرف شود نزد بهترین جراح بینی تحت عمل جراحی انحراف بینی قرار می گیرند.

در طی این جراحی تیغه بینی به شکلی صاف و مستقیم در می آید و علاوه بر افزایش زیبایی بینی در بهبود عملکرد بینی نیز نقش عمده ای دارد. ( در ادامه به مزایای این جراحی نیز خواهیم پرداخت.)

روند انجام جراحی انحراف بینی

در این جراحی پزشکان با برشی که در نواحی خاصی از بینی خواهند داشت تیغه بینی را کاملا صاف می کنند سپس با اقدماتی خاص این تیغه را ثابت می کنند تا بدین نحو جوش بخورد.

همین مساله باعث می شود بعد از جراحی غضروف بینی حرکتی به سمت خاصی نداشته باشد تا اینکه روند بهبودی تکمیل شود.

مزایای انجام جراحی انحراف بینی

انجام جراحی انحراف بینی درواقع با هدف درمان بسیاری از اختلالاتی که در روند عملکرد طبیعی بینی رخ داده است انجام می شود.

واقعیتی که وجود دارد این است که افرادی که بینی دارای انحراف دارند با مشکلاتی روبرو هستند. برای مثال:

  • در خواب خرخر می کنند
  • آبریزش بینی در اینان بسیار اتفاق می افتد
  • علاوه بر مشکلات عملکردی، از نظر زیبایی نیز نمایی زیبا ندارد.

کسانی که جراحی انحراف بینی انجام می دهند تمامی مشکلاتی که در اثر انجراف بینی به وجود آمده است برایشان بر طرف می شود. مثلا اینان دیگر با خروپف های شبانه آن هم به طور شدید مواجه نخواهند بود، آبریزش بینی نیز کاهش خواهد داشت.

انجام جراحی انحراف بینی همزمان با جراحی زیبایی بینی

از جمله اقداماتی که بسیاری از افراد انجام می دهند این است که همزمان با انجام جراحی انحراف بینی اگر بینی شان با مشکلات دیگری نیز مواجه باشد از پزشک جراح می خواهند که جراحی زیبایی نیز انجام دهد. متخصص جراح بینی می تواند به راحتی طی یک جراحی هر دو این جراحی ها را انجام دهد. یعنی هم انحراف بینی را برطرف کند و هم سایر اقدامات زیبایی را روی بینی پیاده کند. به این جراحی که دو عمل مختلف همزمان انجام می شود سپتورینوپلاستی نامیده می شود.

آیا جراحی انحراف بینی با لیزر امکان پذیر است؟

یکی از شایعاتی که این روزها مطرح است این است اکه برخی از پزشکان با لیزر به انواع جراحی های بینی می پردازند. لازم است که یک بار برای همیشه این توهم را برطرف کنیم. مساله این است که بسیاری تبلیغات دروغینی وجود دارد که در طی آن ادعا می شود می توانند بینی شما با لیزر جراحی کنند. اما باید گفت این مساله از سوی بسیاری از بهترین جراحان بینی و نیز بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی به طور کلی رد می شود. بهترین جراحان بینی در سطح کشور بر این اعتقادند برای درمان و رفع مشکلات بینی چه انحراف بینی باشد چه نقایص ظاهری حتما باید تحت جراحی قرار گیرید.

بنابر این باید بگوییم که انحراف بینی صرفا با جراحی قابلیت حل و فصل شدن دارد.

دکتر محمد حسین برادارن فر، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی آندوسکوپی بینی، سینوس و قاعده جمجمه در یزد هستند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۹۹۱۱ (۰۳۵) تماس بگیرید.

نکاتی کلی در خصوص جراحی انحراف بینی

  • جراحی انحراف بینی همانطور که گذشت گفتیم که سپتوپلاستی نامیده می شود. سپتو درواقع همان دیواره یا تیغه ای است که میان دو بخش بینی قرار گرفته است. به همین جهت به این جراحی سپتوپلاستی گفته می شود زیرا که تیغه بینی باید تحت جراحی قرار بگیرد.
  • انحراف بینی در اثر علل و عوامل مختلفی می تواند بروز و ظهور داشته باشد. برای مثال برخی از افراد از بدو تولد و در اثر عوامل ژنتیکی و ارثی با انحراف بینی مواجه هستند. برخی از افراد نیز در لحظه تولد مشکلاتی برای بینی شان رخ داده است. در عده ای دیگر نیز در بزرگسالی یا دوران کودکی به جهت ضربه های ناگهانی که به بینی شان وارد آمده است انحراف بینی را تجربه می کنند.
  • بعد از جراحی انحراف بینی نیز مراقبت هایی باید انجام شود که مشابه مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی است. برای مثال:
  1. استفاده از کمپرس های سرد و گرم برای کاهش تورم و التهاب،
  2. بالا قراردادن سر در هنگام خواب تا جایی که قدری از سطح بدن بالاتر باشد،
  3. استراحت یک هفته ای بعد از جراحی
  4. پرهیز از فعالیت های سنگین و حرفه ای بعد از جراحی به مدت دوتا سه ماه.

نتیجه گیری

در انتها امیدواریم تمامی اطلاعات ارائه شده بتواند روشنگر مسیر درمانی افراد باشد. آخرین توصیه ای که داریم این است که برای انجام انواع اقدامات درمانی و زیبایی همواره از بهترین جراح بینی یا متخصص گوش و حلق و بینی کمک بگیرید تا نتیجه جراحی بیشترین میزان موفقیت را در پی داشته باشد.

خوش بختانه کم نیستند تعداد جراحان بینی که با اتکا به مهارت و تجربه زیاد می توانند نتیجه های درمانی مطلوبی را برای مراجعه کنندگان خود پدید بیاورند.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *