03536230023

Notice: Undefined variable: post in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273
دکتر محمد حسین برادران فر / مقالات / جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری و شیردهی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری و شیردهی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

جراحی بینی در دوران بارداری و شیردهی

این روزها زیبایی برای بانوان اهمیت زیادی پیدا کرده است و با پیشرفت علم پزشکی اکثر افراد علاقه مند به زیبایی بیشتر چهره خود شده اند. جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی یکی از آن جراحی های زیبایی است که به حدی پرطرفدار شده است که گاهی خانم های باردار یا شیرده به فکر این عمل می افتند. اما آیا این عمل در دوران بارداری یا شیردهی مشکلی ایجاد نمی کند؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری

عمل زیبایی بینی با بیهوشی عمومی بیمار صورت می گیرد. از آن جایی که در دوران بارداری، جنین در بدن مادر وجود دارد، داروهای بیهوشی به هیچ وجه نباید استفاده شوند زیرا ممکن است برای جنین خطرناک باشند. به طور کلی انجام هر گونه جراحی در این دوران ممنوع است مگر آن که مورد اضطراری برای مادر پیش بیاید. قبل از عمل بینی، بر روی زنانی که در سن بارداری قرار دارند، آزمایش بارداری انجام می شود و اگر تست آن ها مثبت باشد، جراحی بینی انجام نخواهد شد.

جراحی زیبایی در دوران شیردهی

بسیاری از افرادی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می کنند در دوران شیردهی هستند، اما به دلیل نگرانی از عوارض این عمل یا خطرات عمل جراحی زیبایی بینی، از انجام آن منصرف می شوند. اما به گفته دکتر محمد حسین برادران فر، بهترین جراح بینی در یزد،  بعد از جراحی زیبایی بینی، مادر تنها 8 تا 12 ساعت نمی تواند به نوزاد خود شیر بدهد و بعد از گذشت این زمان، اثرات داروهای بیهوشی از بین می رود و مادر می تواند به راحتی به فرزند خود شیر دهد.

دکتر به طور کلی، مادر دو ماه بعد از زایمان، یعنی زمانی که بدن او انرژی لازم را به دست آورد و نیروی او افزایش یافت، می تواند بدون نگرانی از شیر دادن به کودک خود، عمل زیبایی بینی را انجام دهد.

بهتر است پیش از جراحی، به متخصص جراحی زیبایی خود اطلاع دهید که در دوران شیردهی هستید تا داروهایی را تجویز کند که برای خودتان و فرزندتان مضر نباشد.

دکتر محمد حسین برادارن فر، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی آندوسکوپی بینی، سینوس و قاعده جمجمه در یزد هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۹۹۱۱ (۰۳۵) تماس بگیرید و یا به اینستاگرام دکتر برادران فر مراجعه نمایید .

جراحی زیبایی بینی قبل از بارداری

گاهی نیز پیش آمده است که فرد بعد از عمل جراحی زیبایی بینی تصمیم به بارداری می گیرد و این سوال برای او پیش می آید که چه مدت بعد از جراحی زیبایی بینی می تواند اقدام به بارداری کنید.

بعد از انجام جراحی زیبایی بینی و پایان دوره نقاهت و بازگشت انرژی لازم به بدن، یعنی یک تا دو ماه پس از جراحی بینی، می توانید اقدام به بارداری نمایید و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. اما با توجه به این که ورم بینی حداقل تا 6 ماه وجود دارد و تاثیرات هورمونی دوران بارداری نیز باعث تورم بیشتر بدن می شود، بهتر است که پس از 6 ماه اقدام به بارداری نمایید.

علاوه بر این باید گفت که چون پس از دوران نقاهت بدن زن کاملاً از سلامت برخوردار است، زایمان طبیعی نیز بعد از جراحی زیبایی بینی بلامانع خواهد بود.

مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی در دوران شیردهی

  • تا 12 ساعت پس از جراحی زیبایی بینی از شیر دادن به فرزند خود خودداری کنید؛
  • حداقل تا 1 ماه پس از جراحی، از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید؛
  • غذا را به صورت نرم و مایع میل کنید تا به عضلات صورت و در نتیجه بینی فشار وارد نشود؛
  • مصرف آبمیوه های طبیعی را افزایش دهید؛
  • حداقل تا 72 ساعت پس از عمل از کمپرس یخ استفاده کنید تا کبودی ها و ورم ها کاهش پیدا کند؛
  • از آب زدن به گچ بینی خودداری کنید. برای تمیز کردن صورت از دستمال مرطوب استفاده کنید؛
  • در هنگام استراحت، سر را بالاتر از بدن قرار دهید و به صورت طاقباز بخوابید؛
  • مراقب فرزند خود باشید که ضربه ای به بینی شما وارد نکند.

در پایان باید گفت که جراحی بینی در دوران بارداری امکان پذیر نیست اما در دوران شیردهی مشکلی وجود ندارد. اگر شما هم در دوران شیردهی هستید و ساکن شهر یزد می باشید،  توصیه می کنیم که به بهترین جراح زیبایی بینی در شهر یزد مراجعه نمایید تا در نزدیکی محل سکونت خود با خیالی آسوده عمل جراحی بسیار خوبی را تجربه کنید.

 

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *