03536230023

Notice: Undefined variable: post in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273
دکتر محمد حسین برادران فر / مقالات / مشکلات بویایی بعد از جراحی زیبایی بینی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مشکلات بویایی بعد از جراحی زیبایی بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مشکلات بویایی بعد از جراحی زیبایی بینی

از بین رفتن حس بویایی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی یکی از مشکلات رایج است که شاید بسیاری از افراد از ترس بروز این مشکل، برای جراحی زیبایی بینی اقدام نکنند. اما آیا جراحی زیبایی بینی باعث از بین رفتن حس بویایی می شود؟ آیا انتخاب جراح زیبایی بینی تاثیری بر این موضوع دارد؟ اگر ساکن شهر یزد هستید و تصمیم به جراحی زیبایی بینی دارید اما نگران از دست دادن حس بویایی خود بعد از جراحی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر موضوع مشکلات بویایی بعد از جراحی زیبایی بینی بپردازیم.

اهمیت حس بویایی چیست؟

حس بویایی یکی از مهم ترین حواس پنجگانه است که خداوند به انسان اعطا کرده است و علاوه بر این که بر فهمیدن بوی محیط کمک می کند، بر درک طعم و مزه مواد نیز تاثیر مستقیم دارد. به گفته دکتر محمدحسین برادرانفر، متخصص گوش و حلق و بینی در یزد، اگر فرد حس بویایی خود را از دست بدهد، نه تنها دچار آسیب های روحی ناشی از متوجه نشدن طعم و بوی خوراکی های می شود بلکه سیستم ایمنی بدن او نیز به خطر می افتد. تصور کنید که حس بویایی نداشته باشید و در خانه گاز نشت کند و شما متوجه نشوید. کافی است کبریت را روشن کنید و ناگهان حادثه ناگواری اتفاق بیفتد. و یا آن که تصور کنید غذایی فاسد شده اما ظاهر سالمی دارد؛ اگر حس بویایی نداشته باشید، قطعاً مسموم خواهید شد.

در نتیجه، حس بویایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گاهی اختلالات بویایی منشا مادرزادی دارد و گاهی نیز بعد از جراحی زیبایی بینی این مشکل پدید می آید.

آیا پس از جراحی زیبایی بینی حس بویایی کم می شود؟

دکتر محمدحسین برادرانفر در ادامه صحبت های خود اذعان داشت که بعد از جراحی زیبایی بینی، به خصوص جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی عروسکی، به دلیل بروز التهاب و تورم ناشی از جراحی، اختلال بویایی به وجود می آید. این اختلال طبیعی است و بعد از گذشت 6 ماه بهبود پیدا می کند. اما با بهتر شدن زخم های ناشی از جراحی و کاهش ورم ها و التهاب ها، اگر جراحی تیغه بینی به درستی انجام شده باشد، بویایی فرد برمی گردد. گاهی نیز ممکن است که جراح زیبایی بینی به دلیل بی تجربگی با جزئیات آناتومی بدن آشنایی نداشته باشد و در حین عمل به عصب بویایی فرد آسیب برساند. این امر سبب می شود تا فرد برای همیشه با اختلال بویایی بعد از جراحی زیبایی بینی مواجه شود. به همین دلیل است که تاکید می شود حتماً برای جراحی زیبایی بینی به یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب در یزد مراجعه کنید تا از بروز مشکل پیشگیری شود.

کاهش حس بویایی بعد از جراحی زیبایی بینی قابل برگشت است؟

همان طور که گفتیم التهاب ناشی از جراحی زیبایی بینی معمولاً تا 6 ماه بعد از عمل هنوز وجود دارد و به همین دلیل اختلالات بویایی تا 6 ماه طبیعی است. اما گاهی نیز به دلیل اشتباه پزشک در کوچک کردن بیش از حد بینی در جراحی بینی عروسکی یا جراحی بینی فانتزی که به عصب بویایی فرد آسیب رسیده است، بعد از گذشت 6 ماه همچنان فرد دچار مشکل بویایی است که متاسفانه در این صورت شانس بازگشت بویایی وجود نخواهد داشت.

به همین دلیل توصیه می شود که با انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی در یزد و مشورت با او در مورد صحیح بودن انتخاب مدل فانتزی یا عروسکی برای جراحی، از بروز مشکل بویایی پیشگیری کنید.

دکتر محمد حسین برادارن فر، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی آندوسکوپی بینی، سینوس و قاعده جمجمه در یزد هستند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۹۹۱۱ (۰۳۵) تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام دکتر برادران فر مراجعه نمایید.

تاثیر جراح زیبایی بینی در پیشگیری از بروز اختلال بویایی

همان طور که گفتیم، جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی تاثیر بسزایی دارد. اگر جراحی به درستی صورت بگیرد، بعد از گذشت 6 ماه حس بویایی به مرور به حالت قبل بازمی گردد.

اگر ساکن شهر یزد هستید، انتخاب یک جراح گوش و حلق و بینی خوب در یزد نقش بسیار مهمی در پیشگیری از خطر اختلال بویایی دارد. یک جراح خوب و با تجربه می داند که در هر مدل بینی چگونه باید عمل کند تا به عصب بویایی آسیب نرسد. قبل از انجام جراحی با دقت به بررسی و تحقیق بپردازید تا مجبور نشوید که برای جراحی دوباره به بهترین جراح بینی ترمیمی در یزد مراجعه کنید.

کدام مدل بینی ممکن است باعث از بین رفتن حس بویایی شود؟

به طور کلی هر چه بینی کوچک تر و فانتزی تر باشد، اختلالات تنفسی و مشکلات بویایی بیشتر خواهد شد. معمولاً اکثر افراد زمانی که برای عمل جراحی زیبایی بینی مراجعه می کنند، تاکید دارند که پزشک بینی آن ها را کوچک کند. بسیاری نیز طرفدار جراحی بینی عروسکی و بینی فانتزی هستند. اما باید گفت که ریسک از دست دادن بویایی در این مدل ها بیشتر از سایر مدل ها است. علاوه بر از دست دادن بویایی، خر و پف شبانه، آپنه خواب و سایر مشکلات نیز در این مدل های بینی بیشتر است.

یک جراح گوش و حلق و بینی خوب هرگز تسلیم خواسته اشتباه بیمار نمی شود و با روشن کردن مسئله برای بیمار، او را از بروز مشکلات بعدی آگاه خواهد کرد.

نتیجه گیری

و در پایان باید گفت که اگر ساکن شهر یزد هستید و تصمیم گرفته اید که جراحی زیبایی بینی انجام دهید، اما از بروز مشکلات بعد از جراحی زیبایی بینی نگران هستید، توصیه می کنیم که با انتخاب یک جراح زیبایی بینی خوب در یزد از بروز مشکلات جلوگیری کنید. برای تماس با دکتر محمدحسین برادرانفر اینجا را کلیک کنید.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *