03536230023

Notice: Undefined variable: post in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273
دکتر محمد حسین برادران فر / مقالات / بهترین جراح حنجره در یزد
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

بهترین جراح حنجره در یزد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 2.9]

بهترین جراح حنجره در یزد

سرطان و سایر اختلالاتي که در جعبه صوتی یا حنجره ایجاد می شود ممکن است امری عادی نباشد و بيمار را با چالش های منحصر به فردی در رابطه با حفظ صداي او مواجه كند.جراحی حنجره عموماً برای سرطان حنجره که بر دستگاه هواساز اثر می گذارد، توصيه مي شود. این دستگاه شامل دستگاه های فوقانی دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی مانند دهان، بند ناف، بینی، گلو و پنجره ها است. اختلالات ناشی از هضم هوا يا هواساز معمولاً به صورت گلودرد یا مشکل در صحبت کردن، بلع و یا نفس کشیدن ظاهر می شود. برخی از بیماری های اختلالي مربوط به هضم کننده هوا را می توان با دارو درمان کرد، در حالی که برخی دیگر نیاز به عمل جراحی دارند.از آنجا که جراحی حنجره بسیار اهمیت دارد پس باید این جراحی توسط پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود .

بهترین جراح حنجره در یزد

بهترین جراح حنجره در یزد

اختلالات دستگاه هواساز که نیاز به عمل جراحی دارند

ضایعات خوش خیم دستگاه هواساز مانند پولیپ و کیست مي تواند با عمل جراحی برداشته شود.

همچنين متخصصان آواز و صحبت مانند خوانندگان، معلمان، سخنرانان عمومی و كارشناسان فروش تمایل بيشتري نسبت به ابتلا به این ضایعات دستگار هواساز و حنجره دارند. گفتني است در صورت فلج شدن صوت، چندین عمل جراحی وجود دارد که انجام آنها می تواند صدای بهتری را ارائه دهد و صدا را حفظ يا ترميم كنند.

همچنين مسائل و اختلالات مربوط به بلع دلایل بسیاری دارد كه به وسيله جراحی لیزر آندوسکوپی انجام می شود. لازم به ذكر است كه این روش روشي بسيار كم تهاجمی است و جای زخم نمی گذارد و بیمار در همان روز به خانه می رود.

البته برخی از اختلالات دشوارتر هستند. براي مثال تنگی زیر گلو که باعث تنگ شدن راه هوایی در زیر تارهای صوتی می شود غالباً با سایر اختلالات تنفسي مانند آسم یا برونشیت اشتباه گرفته مي شود.  همچنين بیماری های عصبی نیز يا تشخیص داده نمي شوند و یا نادرست تشخیص داده می شوند. به عنوان مثال، بروز اسپاسم در عضلات صوتی آنها را محدود می كند و باعث ایجاد اسپاسم در آن ناحيه و ضعف صدا می شود. اين در حالي است كه زماني كه این بیماری به اشتباه به عنوان لکنت زبان تشخیص داده شود افراد به روانشناس و گفتار درماني فرستاده می شوند و مشكل اصلي آنها كه در اصل ضعف جسماني است تشخيص داده نمي شود.

اختلالات حنجره چگونه تشخیص داده می شود؟

ارزیابی اين اختلالات یک رویکرد تیم محور است. بیماران به طور کلی با یک متخصص گوش و حلق و بینی و یک آسیب شناس گفتار درماني برای يك ارزیابی جامع ملاقات می کنند. این ارزیابی ها همچنین ممکن است شامل معاينه توسط متخصصان ریوی، عصب شناسی و دستگاه گوارش باشد. ارزیابی شامل یک تاریخچه جامع و معاینه فیزیکی برای بررسی مواردی از قبیل مشكلات عصبی یا مشکلات غده تیروئید و همچنین معاینه حنجره و گلوي بیمار است. یکی از متداول ترین آزمایشات تشخیصی لارنگوسکوپی مستقیم است كه برای این روش پزشک فیبر نوری نازک و انعطاف پذیري را از طریق بینی یا دهان وارد گلو می کند.

لارنگوسکوپی مستقیم با فیبروسکوپ بهترین روش برای تصویربرداری از حنجره است. گفتني است اين روش را می توان در مطب پزشك و با بی حسی موضعی انجام داد.

به طور كلي این آزمايشات شامل آزمایش ریفلاکس، اشعه ایکس، بیوپسی و یا معاینه اضافی مانند ارزیابی عملكرد بلع به وسيله آندوسکوپی است. در بعضی موارد، پزشک ممکن است یک الکترومیوگرافی حنجره سفارش دهد. اين یک روش تشخیصی است که از یک سوزن بسیار ریز برای آزمایش قدرت اعصاب صوتی استفاده می کند.

درمان اختلالات حنجره و بلع

به طور كلي سه روش معمول برای درمان اختلالت حنجره و بلع از طريق جراحی ارائه مي شود كه شامل موارد زير است؛

جراحی لیزر طناب صوتي: این عمل جراحی با حداقل ميزان تهاجم از لیزرهای مخصوص برای معالجه بیماری های مربوط به حنجره و  طناب صوتی استفاده می كند. اين روش درمان براي درمان ضایعات خوش خیم، سرطان طناب صوتي و تومورها مورد استفاده قرار مي گيرد. گفتني است جراحی لیزر در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بسته به شرايط معمولاً 60 تا 90 دقیقه طول می کشد. بیمار در همان روز به خانه می رود.  لازم به ذكر است كه طناب هاي صوتي صدا را تولید می کنند و وظیفه صدا سازي دارند. بنابراین تکنیک های بسیاری برای از بین بردن بیماری وجود دارد اما همیشه سعی بر اين است كه صدا حفظ و بازیابی شود.

جراحی ساختاري حنجره: این روش جراحی، غضروف را در جایی که ماهیچه ها به تارهای صوتی وصل می شوند، اصلاح می کند تا به تارهای صوتی کمک کند بهتر بسته شوند یا تنش بیشتری داشته باشند. نتیجه این عمل اين است که چین های صوتی لرزش بيشتري پيدا مي كنند و صدای بهتری برای صحبت و آواز به وجود مي آورند. جراحی ساختاري حنجره برای معالجه بیماران مبتلا به فلج طناب صوتی یا تنگی حنجره به منظور ترمیم شکل اصلی حنجره استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای درمان افراد مبتلا به سرطان، جراحی هایی که باعث آسیب عصبی یا آسیب به حنجره شده اند، استفاده کرد. گفتني است این عمل جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود به طوری که پزشک می تواند با بیمار صحبت کند و بازخورد دریافت کند و تغييراتي را برای اصلاح صدا انجام دهد. به طور كلي عمل جراحی ساختاري حنجره بسیار مؤثر است و حدود 90 درصد از مردم از عملکرد دوباره صداي خود را به دست مي آورند.

تزریق طناب صوتي: اين كار از تزریق کلاژن و سایر پرکنند ها مانند ژل برای درمان موقت شرايطي مانند فلج قطع صدا یا ضعف عضلات استفاده می شود. این درمان عملکرد صدا یا بلع را بهبود می بخشد. گاهی اوقات دارو نیز تزریق می شود. به عنوان مثال، سم بوتولینوم برای درمان دیسفونی اسپاسم (دیستونی حنجره) استفاده می شود. تزریق به طور معمول در مطب و با بي حسي موضعي انجام می شود. پزشک مواد را به صورت مستقیم از طریق پوست در گردن تزریق می کند.

اما بايد توجه داشت كه تزریق یک راه حل موقت است. برای مبتلایان به تارهای صوتی فلج، از جمله افراد مسن ، گاهی اوقات قبل از جراحی ساختاري، ابتدا روش تزریق امتحان مي شود. بیشتر افرادی که تزریق می کنند امیدوار هستند که بدن آنها به خودی خود بهبود یابد و نیازی به جراحی چارچوب نداشته باشند كه اين امر گاهی اوقات اتفاق مي افتد.

دکتر محمد حسین برادارن فر، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی آندوسکوپی بینی، سینوس و قاعده جمجمه در یزد هستند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۹۹۱۱ (۰۳۵) تماس بگیرید.

انتخاب بهترین جراح حنجره در یزد

انتخاب پزشک متخصص و جراح با تجربه در نتیجه جراحی بسیار تاثیر گذار است . دکتر محمد حسین برادران فر جراح حنجره در یزد با توجه به تجربه بالایی که در زمینه جراحی های سر و گردن دارند می توانند به شما در ای زمینه کمک کنند .

نتيجه گيري

به طور كلي توصيه مي شود افراد در صورت احساس درد و ناراحتي مزمن در ناحيه گلو و حنجره و مشاهده خشونت و تغيير صدا قبل از اينكه بيماري پيشرفت كند به بهترين متخصص گوش و حلق و بيني در يزد مراجعه كنند تا در صورت نياز توسط جراحي حنجره مورد درمان قرار گيرند.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *