03536230023

Notice: Undefined variable: post in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273
دکتر محمد حسین برادران فر / مقالات / نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

اگر شما هم جزو افرادی باشید که بینی خود را عمل کرده اند، یا تصمیم دارید که جراحی زیبایی بینی انجام دهید، قطعاً می دانید که بعد از جراحی بینی باید برای کاهش ورم بینی و فرم گرفتن آن از چسب استفاده کرد. اما نحوه چسب زدن در فرم گرفتن بینی بسیار مهم است و باید این کار به درستی انجام شود. اما تا چه مدت بعد از عمل بینی باید از چسب استفاده کنیم؟ نحوه چسب زدن به بینی بعد از عمل چگونه است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر این پرسش ها بپردازیم.

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

 

چرا بعد از عمل روی بینی چسب می زنند؟

دکتر محمدحسین برادرانفر، متخصص گوش و حلق و بینی در یزد، در مورد علت چسب زدن بعد از جراحی بینی اظهار داشت که چسب زدن به بینی کمک می کند تا ورم ها خیلی زودتر کاهش پیدا کنند و همچنین فرم بینی بهتر و زیباتر خوهد شد. در دو هفته اول بعد از جراحی بینی، چسب زدن علاوه بر این که باعث کاهش سریع تر ورم ها می شود، فرم بینی بعد از جراحی را نیز زیباتر می کند. اما بعد از هفته دوم، چسب زدن فقط بر روی کاهش ورم ها تاثیرگذار است.

یکی دیگر از کاربردهای چسب این است که اطرافیان متوجه می شوند که شما به تازگی جراحی داشته اید و بیشتر مراقب خواهند بود.

تا چه مدت بعد از عمل بینی باید از چسب استفاده کنیم؟

چسب زدن به بینی تا 2 هفته الزامی است و معمولاً در دو هفته اول جراح بینی شخصاً چسب را برای بیمار عوض می کند تا فرم اولیه بینی به خوبی شکل بگیرد. چسب زدن بینی برای بینی های گوشتی معمولاً 3 ماه و برای بینی های استخوانی تا 2 ماه انجام می شود. در این مدت، چسب کمک می کند تا ورم بینی به خوبی کاهش پیدا کند.

 

دکتر محمد حسین برادارن فر، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی آندوسکوپی بینی، سینوس و قاعده جمجمه در یزد هستند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۹۹۱۱ (۰۳۵) تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام دکتر برادران فر مراجعه نمایید.

روش صحیح چسب زدن بعد از عمل

چسب زدن به بینی بعد از عمل شاید در ابتدا برای بیمار سخت به نظر برسد اما بعد از چند بار انجام این کار بسیار آسان خواهد بود. قبل از آن که با روش درست چسب زدن بینی آشنا شویم، توصیه می کنیم که چسب را در یک جاچسبی مناسب قرار دهید تا راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

1.      ابتدا بینی و اطراف آن را با یک پد الکلی یا پنبه الکلی پاک کنید. کمی صبر کنید تا بینی به طور کامل خشک شود.

2.      یک قطعه چسب 10 سانتی از چسب جدا کنید و آن را به صورت U شکل نگه دارید.

3.      وسط چسب را دقیقاً زیر نوک بینی قرار دهید، به گونه ای که سوراخ های بینی پوشیده نشود. دو طرف چسب را روی کناره های بینی قرار دهید تا کامل روی بینی قرار بگیرد.

4.      یک تکه چسب 3 تا 5 سانتی ببرید و به صورت افقی در قسمت بالایی بینی بچسبانید. دو تکه چسب دیگر هم جدا کنید و یکی از آن ها را پایین تر از چسب افقی قبلی به صورت افقی بچسبانید. دقت کنید که لبه چسب ها باید روی یکدیگر را بپوشانند. چسب سوم را نیز پایین تر از چسب افقی قبلی به همین شیوه بچسبانید.

5.      مجدداً یک تک چسب 10 سانتی جدا کنید و روی چسب U شکل بچسبانید، به طوری که دو لبه چسب های افقی را هم بپوشاند.

6.      در پایان قست اضافه ایجاد شده روی نوک بینی را با قیچی به آرامی ببرید.

 

در پایان باید گفت که چسب زدن بینی کار بسیار آسانی است که با چند بار انجام آن به راحتی می توانید خودتان آن را انجام دهید. اگر ساکن شهر یزد هستید و تصمیم دارید که برای جراحی زیبایی بینی به یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب در یزد مراجعه کنید، اینجا را کلیک کنید.

مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *