03536230023

Notice: Undefined variable: post in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drbara/domains/drbaradaranfar.com/public_html/wp-content/themes/Mavaranet/functions.php on line 273
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

جراحی خر خر شبانه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]

جراحی خر خر شبانه

تصور کنید شب ها به دلیل خروپف دائما کسی مسئول تکان دادن بالش زیر سرتان باشد، به امید اینکه با بیدار شدن شما لحظه ای آسوده و عاری از اصوات گوش خراش بخوابد.

تصور کنید به دلیل همین خروپف ساده از مسافرت های دسته جمعی محروم شوید.

تصور کنید تا از خواب بیدار می شوید با شکایت خانوده از صدای خروپف هایتان مواجه شوید.

و هزاران تصور دیگر از تجربه خواب های تلخ

شاید شما که خواننده این نوشتار هستید یا به دنبال راهی برای پایان دادن به شکایت اطرافیان باشید و یا می خواهید خروپف های شخص دیگری را درمان کنید.

باید بگوییم که این نوشتار پاسخ دهنده سوالات شما خواهد بود. سوالاتی نظیر درمان قطعی خروپف، جراحی برای درمان خروپف و …

جراحی خر خر شبانه

جراحی خر خر شبانه

در ادامه با ما همراه باشید تا راهی موثر برای درمان این عرضه گوش خراش را به شما معرفی کنیم:

خروپف چه نوع عارضعی است؟

خروپف در واقع نوعی برخورد هوا با تارهای صورتی است که با ارتعاش آن ها صدایی آزار دهنده تولید می شود.

اگر این عارضه به طور فزاینده ای شدت یابد می تواند خبر از نوعی بیماری دهد. در واقع این تنفس های پر سرو صدا در مواقعی حاکی از بیماری ای است که تنها راه علاج آن جراحی ست .

اغلب افراد می پندارند شخصی که به خروپف دچار است، خود در خواب شیرین به سر می برد و تلخی یک خواب را به کام دیگران تحمیل می کند، اما در همه مواقع این طور نیست. گاها خود این افراد هم نمی توانند خوابی عمیق را تجربه کنند.

چه عواملی خروپف را در پی خواهد داشت؟

قطعا اگر به این عارضه مبتلا باشید این سوال برای شما پیش خواهد که اصولا خروپف ناشی از چیست؟ باید در پاسخ به این پرسش بیان کنیم که خروپف زمانی اتفاق می افتد که در هنگام تنفس در خواب هوای وارد شده در لحظه ورود با مقاومت مجاری تنفسی رو به رو می شود که منجر به خروپف خواهد شد. اما عواملی مانند استعمال دخانیات مثل سیگار، چاقی و نوشیدن الکل نیز می توانند در ایجاد این عارضه نقش به سزایی داشته باشد.

از عواملی که در بروز خروپف موثر است، می توان موارد زیر را نام برد:

  • ابتلا به سندرم آپنه: آپنه نوعی اختلال خواب است که بر اثر آن فرد در طول خواب دچار وقفه تنفسی خواهد شد. این اختلال علاوه بر بروز خروپف موجب ابتلا به سردرد، اختلالات تمرکزی، خواب آلودگی و … می شود.
  • ابتلا به دیابت
  • ابتلا به بیماری های قلبی عروقی
  • افزایش وزن
  • ابتلا به سینوزیت
دکتر محمد حسین برادارن فر، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی آندوسکوپی بینی، سینوس و قاعده جمجمه در یزد هستند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۹۹۱۱ (۰۳۵) تماس بگیرید.

درمان خروپف

در ابتدا باید بیان کنیم که اگر خروپف درمان نشود در بلند مدت موجب ضخیم شدن رگ ها شده و سکته مغزی را در پی خواهد داشت. اگر علت خروپف آپنه خواب باشد باید برای درمان به سرعت به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه شود.

از جمله درمان هایی که برای خروپف  وجود دارد عبارت اند از:

استفاده از ماسک CPAP

در مواقعی که بیمار دچار وقفه تنفسی باشد، برای تسهیل راه تنفسی و برداشت فشار از روی تار های صوتی می توان از ماسک CPAP استفاده کرد. استفاده از این ماسک باید با تجویز پزشک صورت گیرد.

درمان خروپف با جراحی

اگر دارو درمانی و دیگر روش های درمان خروپف نتواند فرد را درمان کند می بایست برای پیگیری علتیابی خروپف به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند. وی با برسی سلامتی عمومی و اینکه آیا فرد مبتلا به آپنه است یا خیر، انجام جراحی را پیشنهاد خواهد داد.

در جراحی خروپف بنا بر محل درگیری در ایجاد صدای آزار دهنده، نوع جراحی مشخص خواهد شد. در ادامه به انواع جراحی در درمان خروپف خواهیم پرداخت:

Tonsillectomy و adenoidectomy

این نوع جراحی به منظور برداشت لوزه و اصلاح نواقص بینی که منجر به خروپف می شود، انجام خواهد شد.

Pillar

زمانی که علت خروپف شل شدن گوشت کام باشد با جایگذریر قطعات پلاستیکی موجب تقویت گوشت کام شده و برزو خروپف را به حداقل می رساند.

Septoplasty

اگر نواقص حفره های بینی در بیمار موجب خروپف در حین خواب شده باشد، با این جراحی اصلاح خواهد شد .

UPPP

در این جراحی نیز هدف حذف گوشت اضافی و شل شده در حنجره است.

Somnoplasty

این روش نیز به منظور اصلاح بافت های شل شده کام انجام می شود، با این تفاوت که تکنولوژی استفاده از آن اشعه های رادیو اکتیو است.

LAUP

در این روش برای ترمیم بافت شل شده کام از فناوری لیزر استفاده می کنند.

یک نکته مهم

گاها علت به وجود آمدن خروپف های شبانه را در مشکلات ناحهی بینی می دانند. از این رو برای حل این مشکل از سپتوپلاستی که با هدف ترمیم سپتوم یا تیغه میانی بینی است استفاده می شود. برای اجرای این روش جراحان می توانند از آندوسکوپی بینی نیز استفاده کنند. در جراحی آندوسکوپی بینی می توان عارضه های موجود در بینی که باعث ایجاد اختلالات تنفسی می شوند را ترمیم و یا حذف کرد.

توصیه پایانی

درمان خروپف اغلب با ایجاد تغییری کوچک در سبک زندگی و اصلاح نحوه خواب ممکن خواهد بود. بنابراین درمان توسط جراحی، در مرحله پایانی تصمیم پزشکی استفاده می شود؛ لذا مراجعین اولین گام را مراجعه به متخصص گوش، حلق و بینی بدانند و از همان ابتدا تصمیم به جراحی نگیرند.

مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *