دکتر محمد حسین برادران فر / مقالات / بهترین جراح شکستگی بینی در یزد

بهترین جراح شکستگی بینی در یزد

شکستگی بینی یکی از مشکلات رایجی است که به علت های گوناگون از جمله تصادف به وجود می آید. این مشکل باید با مراجعه به یک متخصص خوب گوش و حلق و بینی در یزد درمان شود. اما از کجا بدانیم که بینی دچار شکستگی شده است؟ و چگونه بهترین جراح شکستگی بینی در یزد را انتخاب کنیم؟ با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر موضوع شکستگی بینی بپردازیم.

درباره شکستگی بینی بیشتر بدانیم

گاهی برخی اتفاق ها و حوادث باعث بروز شستگی یا ترک برداشتن بینی می شوند و به استخوان بینی آسیب وارد می آورد. این مشکل اگر درمان نشود، می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی شود. افرادی که ورزش های سنگین و رزمی انجام می دهند بیش از سایرین در معرض شکستگی بینی قرار دارند.

علت های مختلف شکستگی بینی

شکستگی بینی معمولاً ناشی از دعوا، ورزش های سنگین، تصادف و یا افتادن است.

نشانه های شکستگی بینی

دکتر محمدحسین برادرانفر، متخصص گوش و حلق و بینی در یزد، کبودی، ورم صورت و بینی و خونریزی از بینی از نشانه های رایج شکستگی بینی هستند. در صورت مشاهده علائم زیر بینی شما شکسته است:

• خون دماغ شدن
  • حساسیت به لمس
  • ورم بینی
  • کبودی بینی و دور چشم
  • تغییر شکل بینی و بد فرم شدن آن

برای جا انداختن شکستگی بینی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که با علائم زیر مواجه شدید در اسرع وقت به بهترین جراح گوش و حلق و بینی یزد مراجعه کنید تا برای جراحی شکستگی بینی اقدام شود:

• درد ناشی از شکستگی بعد از 72 ساعت
  • عوض شدن فرم بینی
  • عدم راحتی در تنفس
  • داغ بودن بدن و تب داشتن
  • خونریزی مکرر از بینی

علائم مراجعه اورژانسی بعد از شکستگی بینی

اگر بعد از شکستگی بینی با علائم زیر مواجه شدید، حتماً به صورت اورژانسی به بیمارستان مراجعه کنید.

• از دست دادن هوشیاری
  • پاره شدن پوست بینی
  • احساس درد در ناحیه گردن
  • از دست رفتن بینی
  • سردرد شدید و مکرر
  • سوزن سوزن شدن دست و بی حسی

مراقبت های اولیه بعد از شکستگی بینی

زمانی که بینی می شکند، تا زمان مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی می توانید مراقبت های اولیه زیر را انجام دهید:

• سعی نکنید بینی را خودتان صاف کنید. این کار امکان پذیر نیست. سعی کنید برای کاهش ورم اقداماتی را انجام دهید.
  • شکستگی بینی معمولاً با خونریزی همراه است. سر را به جلو خم کنید تا خون کمتری وارد گلو شود و با کمک دستمال خون بینی را پاک کنید.
  • سرگیجه ناشی از خونریزی طبیعی است. در این صورت بلافاصله بنشینید تا حالتان بهتر شود.
  • نوک بینی را کمی فشار دهید تا خونریزی قطع شود. این کار را حداکثر 30 ثانیه انجام دهید.
  • اگر خونریزی قطع نشد حتماً با اورژانس تماس بگیرید.
  • اگر خونریزی قطع شد، برای کاهش درد و ورم از کمپرس یخ استفاده کنید. یخ را به مدت یک ربع روی بینی بگذارید. یک ساعت بعد دوباره این کار را تکرار کنید.
  • برای کاهش درد همچنین می توانید از مسکن ژلوفن یا استامینوفن استفاده کنید.
  • در هنگم خواب، چند بالش زیر سر قرار دهید تا ورم بینی کم شود.

بهترین جراح شکستگی بینی در یزد

در صورتی که دچار شکستگی بینی شدید، باید در اسرع وقت به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی یزد مراجعه کنید. جراحی بینی یا جاانداختن بینی شکسته به راحتی توسط متخصص انجام می شود و به این ترتیب مشکلی برای تنفس نحواهید داشت.

انتخاب جراح خوب بینی در یزد از اهمیت بالایی برخوردار است و به رفع مشکل شکستگی کمک خواهد کرد.

دکتر محمد حسین برادارن فر، متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی آندوسکوپی بینی، سینوس و قاعده جمجمه در یزد هستند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۹۹۱۱ (۰۳۵) تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام دکتر برادران فر مراجعه نمایید.

هزینه جراحی شکستگی بینی در یزد

یکی از مهم ترین مسائلی که در هر نوع جراحی برای بیمار مطرح می شود، هزینه آن جراحی است. هزینه عمل شکستگی بینی در یزد مانند هزینه جراحی زیبایی بینی در یزد به عواملی همچون میزان شکستگی، دستمزد جراح و تخصص او بستگی دارد.

و در پایان این که اگر دچار شکستگی بینی شدید، نگران نشوید و مراقبت های اولیه را انجام دهید وسپس در اسرع وقت به بهترین جراح شکستگی بینی در یزد مراجعه کنید تا مشکل حل شود.